Glass i större lass

Som ni säkert märkt må jag vara pappaledig lite då och då men samtidigt kan jag inte undvika att ta jobbet med mig hem. Ända in i frysfacket denna gång.

När man får barn förändras en hel del, bland annat matvanor och inköpslistor. Istället för tryffel blir det falukorv, ostbrickan blir hushållsost och Ben&Jerrys blir en GB BigPack. Eller kanske inte ändå. En BigPack känns trots allt lite för mossig. Det var i alla fall vad jag kände när jag botaniserade i frysdisken på min lokala matvarubutik. Jag undrade i mitt stilla sinne varför man inte försöker läska oss föräldrar med varor som talar till vår generation. Som får glassen att säga någonting om vem vi är, vi föräldrar. Det är alltså denna produkt jag talar om:

GB BigPack

När våra vänners idag var på besök med sin söta lilla son började gossen leka med mina TuPac och Notorious B.I.G-actionfigurer. Det var i det ögonblicket jag kände att här finns ett gyllene tillfälle att kombinera vad som bevisligen är spännande för barn med vad som talar till oss föräldrar. Barnens glass + föräldrarnas musik = cash cow.

Jag ger er… The Notorious BigPack:

GB The Notorious BigPack

Given succé!

Varför stanna där? Vågar GB ta det hela ett steg längre? Tassa bort några steg från originalprodukten och utmana referenserna Jag påstår att man ska våga.

Jag ger er… BiggiePack:

GB BiggiePack

Vaddå Biggie?!? Jag är ju West Coast! Vad ska mina barn äta???

Jag ger er… TuPack:

GB TuPack

Det är bara att koppla in korna och börja mjölka, kampanjen kommer att låta som ljuv musik i konsumenternas öron.

(GB är välkomna att visa sin tacksamhet för dessa ovärderliga idéer på det sätt de anser göra dem rättvisa.)

 

Kommentera