Dofternas Benjamin Button

Doftintresserade läsare har säkert sett Chanels annons med Brad Pitt:

Chanel No 5 ad Brad Pitt

Som nybliven fader känner jag dock att det känns lite förlegat att annonsera mot målgruppen som har Brad Pitt som förebild (uppskattningsvis 35–55 år). En kompetent marknadsförare vet att allt handlar om att fånga konsumenten så ung som möjligt och hitta en målgrupp att följa genom hela livet.

Därför har jag pro bono gjort en ny annonskampanj åt Chanel för att nå de allra minsta. Som modell har jag anlitat min egen son (Chanel är välkomna att inkomma med marknadsmässigt modellarvode då jag endast kan bjuda på mina kostnader):

Chanel No 0-5 months baby ad

Det blir så klart lite bakvänt att börja med den äldre målgruppen och fortsätta till den yngre men det är som det är, låt dofterna flöda!

 

UPPDATERING

Kom nu på Chanels riktiga cash cow. Vad är egentligen den stora grejen med bebisar? Varför skaffar folk barn? Vilken nytta gör barn? Vad är barnens USP? Deras doft så klart. Alla älskar bebisdoften.

Chanel No 0–5 Months ska självklart inte rikta sig till de små, den ska dofta som de små. Kommer att sälja som smör, och det är ju mer än vad smöret gör.

Hur det ska gå till? Lite som i filmen Perfume antar jag men ju mindre vi vet desto bättre.

1 Comment

  1. Elle · 11 juni, 2014 Reply

    Alltså… du borde jobba med reklam

Kommentera